Verzenden & retourneren

Levering
Wanneer je een bestelling via onze website MenSkinCare.nl hebt geplaatst, wordt deze op de door jou aangegeven wijze bij je bezorgd. Op deze pagina vind je alle informatie omtrent onze levering, bezorgwijze, bezorgkosten en retouren.

Levering alléén binnen Nederland
MenSkinCare.nl levert alleen binnen Nederland en alleen naar Nederlandse adressen.

Tijdstip van levering
Als je de artikelen (van maandag t/m vrijdag) voor 14.00 uur online hebt besteld én hebt betaald, wordt je bestelling normaal gesproken de volgende werkdag door postNL bezorgd. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst én betaald (vrijdag na 14.00 uur, zaterdag en zondag) worden op dinsdag bezorgd. Er zijn echter een paar uitzonderingen op deze levering.

Bestel- en bezorgwijzen
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden wij je verschillende bestel- en bezorgwijzen aan. De wijze van bezorging kun je tijdens de bestelprocedure aangeven:
  • Je bestelling wordt bij je thuisbezorgd
  • Je laat je bestelling afleveren op een ander adres
  • Je haalt je bestelling op bij één van de MenSkinCare men's skin care centra in Nederland.

Aflevering via postNL
Je pakket wordt verzonden via postNL. Wij verzenden een bevestiging per e-mail zodra je bestelling verzonden wordt. In deze e-mail vind je ook een Track & Trace code van postNL, zodat je zelf kunt nagaan wanneer je je bestelling ontvangt. Via www.tracktrace.nl kun je te allen tijde achterhalen waar je bestelling zich bevindt.

Niet Thuis?
Wanneer je niet thuis bent, zal postNL je pakket de volgende werkdag of zaterdag nogmaals aanbieden.

Tweede maal niet thuis?
Wanneer je pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, krijg je een kennisgeving van postNL, waarop vermeld staat waar je het pakket af kunt halen (dichtstbijzijnde postkantoor of je buren). Op deze manier hoef je niet speciaal voor je pakket thuis te blijven en kun je het toch snel in ontvangst nemen!|

Verzendkosten
Alle bestellingen worden door ons met pakketpost postNL verzonden. Door middel van verzending per pakketpost beperken we het risico van vermissing, schade of diefstal tijdens het transport van je bestelling. Overigens is door deze wijze van verzenden het risico van het transport geheel voor rekening van MenSkinCare.nl.
Levering Kosten

Binnen Nederland: bestellingen tot 150 euro
Binnen Nederland: bestellingen vanaf 150 euro
Overige Landen

4,95
gratis
wordt niet geleverd



Retouren

Mocht een MenSkinCare product niet aan je verwachting voldoen, dan kun je deze ruilen. Indien je je bestelling vooruitbetaald hebt, ontvang je een MenSkinCare gift voucher (tegoedbon). Je hebt de mogelijkheid om via onze website direct of op een later tijdstip andere producten te bestellen en deze achteraf te betalen met de gift voucher, welke je ontvangt na ontvangst van je geruilde artikelen door MenSkinCare.nl.

Voor ruiling gelden enkele voorwaarden:
Je kunt retour(en) aanmelden via je account. In je account kun je aangeven welke artikelen je wenst te retourneren. Na aanmelding van je retouren ontvang je per e-mail informatie over de te volgen procedure, zoals bijvoorbeeld verpakken en de wijze van retourneren.
  • Wij accepteren uitsluitend retouren die vooraf bij ons aangemeld zijn en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. De artikelen, welke voor ruiling aangemeld zijn, moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling op het bezorgadres aan ons teruggezonden zijn
  • Ruilingen die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld worden niet door ons geaccepteerd
  • Het te retourneren artikel moet in originele verpakking worden geretourneerd en wordt niet teruggenomen indien het product geopend en gebruikt is.

Hoe te verzenden?
Adresseer de zending conform instructies in de e-mail die je van ons hebt ontvangen na aanmelding van je retour, en bied de zending z.s.m. aan bij een postkantoor of servicepunt van postNL. Bij de afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode; bewaar dit verzendbewijs totdat je retour door ons verwerkt is.

Wat doet MenSkinCare.nl met retourzendingen die niet aan bovengenoemde condities voldoen?
  • Op het moment dat wij een retourzending ontvangen, gaan wij er automatisch vanuit dat je akkoord gaat met creditering van de retouren in de vorm van een gift voucher van MenSkinCare.nl. Wij adviseren je het verzendbewijs van postNL te bewaren in geval van enige discussie in deze
  • Indien je de retourzending bij verzending met postNL niet (voldoende) frankeert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan de administratiekosten à € 12,00 én de kosten welke ons door postNL in rekening gebracht worden voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen. Dit betekent dat deze kosten minimaal € 18,75 zullen bedragen. Deze kosten zullen ingehouden worden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen
  • Retourzendingen, welke buiten de retourtermijn aangeboden worden bij postNL of via de reguliere post te laat verzonden worden (datum poststempel is bindend), zullen niet gecrediteerd worden en worden automatisch eigendom van MenSkinCare.nl. Mocht er zich een situatie voordoen waarin je voorziet dat er problemen zouden kunnen ontstaan, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice

Verwerking van de retourzending
Zowel de aanmelding als de ontvangst van je retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retouren wordt gecrediteerd in de vorm van een gift voucher. De gift voucher wordt uitgegeven door MenSkinCare.nl en is 12 maanden geldig na afgiftedatum. De gift voucher kan alléén online via www.MenSkinCare.nl verzilverd worden.

Klachten over bezorging?
Heb je een klacht over een artikel of over (de bezorging van) je bestelling?

Voor het aanmelden van een klacht geldt een andere procedure dan voor retourneren. Wij verzoeken je om de klacht binnen 72 uur na ontvangst van je product aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur, +31 (0)10-242 98 82 of via mail info ( at ) menskincare . nl

Wij zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen.